על מה יש לשים לב בבחירת רהיטים לבית כנסת

בחירת ריהוט לבית כנסת היא לא בחירה קלה אך היא יכולה להיות מהנה מאוד למרות שהיא ארוכה. יש הרבה רהיטים שצריכים להיבחר מספסלים ועד שולחנות, כיסאות וכמובן ארון הקודש שמכיל את ספרי הקודש, ויש כמה פרטים חשובים שאסור לפספס בתהליך הבחירה.

מה כולל ריהוט לבית כנסת?

רהיטים לבית כנסת הם רבים ומגוונים ולעתים לא יהיו דומים כלל למה שעסק רגיל צריך ובוודאי לא לבית רגיל. בית כנסת הוא מקום מיוחד והוא צריך להכיל עשרות מתפללים שמגיעים באופן קבוע מהבוקר עד הלילה. יש צורך בריהוט נוח ונוכח הגיוון הרב של הריהוט, צריך לרכוש אותו ממקום אמין ומנוסה. הרהיטים כוללים ספסלים שיהיו למתפללים, כולל מקום לאחסון סידורי התפילה, כיסאות לעזרת נשים וגם כיסאות למתפללים במקומות בהם אי אפשר להכניס ספסלים, שולחנות לכיבוד וכולה וארונות רבים לסידורים והרשימה עוד ארוכה.

מדוע ריהוט לבית כנסת הוא ריהוט מיוחד?

ריהוט לבית כנסת לא דומה לרהיטים אחרים בגלל שהם מיוחדים. העיצוב שלהם נעשה במיוחד כדי להראות את ההוד והפאר של המקום, כאשר העמידות של הרהיטים צריכה להיות איתנה במיוחד נוכח השימוש ה רב במקום. כשתיכנסו לבית כנסת תבינו בעצמכם עד כמה הגימורים והעיטורים שיש על הרהיטים מיוחדים. כיסאות וספסלים כאלו לא ניתן לראות באף מקום אחר והכול ייחודי לכל בית כנסת ובית כנסת. גם ארון הקודש עצמו הוא דבר ייחודי לכשעצמו ולכן הבחירה צריכה להיות מדויקת.

ריהוט לבית כנסת
ריהוט לבית כנסת

איך בוחרים ריהוט בצורה נכונה?

  • כשבוחרים רהיטים לבית כנסת חשוב לבחון קודם כל את איכות הריהוט. עוד לפני העיצוב ועוד לפני שנדבר על ענייני תקציב, חשוב מאוד להבין שהמקום שמייצר את הרהיטים חייב להיות אמין ומקצועי. הרהיטים בבית כנסת יהיו שימושיים לטווח ארוך של שנים כשאין שום רצון להחליף אותם בטווח קצר, ולכן חשוב שיהיו ריפודים עמידים לכיסאות, ספסלים עמידים וחזקים, ארונות שיכולים להכיל כמות ספרים גדולה מאוד וכולה.
  • עניין התקציב הופך להיות משמעותי גם עבור בתי כנסת. אמנם בתי כנסת נהנים מתרומות רבות והתקציב שלהם מאפשר להם בדרך כלל לרכוש רהיטים איכותיים ומעוצבים אך התקציב הזה יכול להשתנות ממקום למקום. לצד בתי כנסת גדולים ומרכזיים יש בתי כנסת שכונתיים וקטנים יותר ולכן חשוב להבין כיצד מפלחים את התקציב נכון בין כל הרהיטים תוך סקר שוק בין כמה יצרני רהיטים שונים, סקר שיכול להוזיל עלויות באופן משמעותי.

נוחות לפני הכול

עניין הנוחות נכון לגבי כל רהיט ורהיט, וזה לא משנה לאן הוא מיועד, אך לבית הכנסת במיוחד. אל תשכחו שלבית הכנסת מגיעים מתפללים מהבוקר ועד הלילה וחלקם נשארים שם לאורך רוב שעות היום. חשוב מאוד שהכיסאות והספסלים יהיו נוחים ושיתאימו לצרכים של המתפללים, כמו למשל מעמד נוח לקריאה מספר בישיבה ובעמידה, כיסאות מרווחים עם ידיות נוחות וכמובן ספסלים הולמים. כל אלו חייבים להיות בהרמוניה מלאה עם שאר הפרמטרים דבר אפשרי כשבוחרים את הנגרייה הנכונה.

לא להסתפק ברהיטים רגילים

אי אפשר לבחור רהיטים רגילים לבית כנסת, הרי כל ההוד והפאר, הייחודיות של בית הכנסת היא הרהיטים שלו. עיצוב הפנים שלו לא פחות חשוב מעיצוב החוץ, ולכן אי אפשר להסתפק ברהיטים רגילים שיכולים להימצא בכל מקום. חשוב לבחון היטב את האפשרויות העיצוביות באותו מקום שבוחנים את הרהיטים, כדי להבין עד כמה קשת הבחירה רחבה. יש רהיטים מיוחדים עם עיטורים מלכותיים במיוחד שהולמים את האווירה וכמובן שהעניין יכול להשתנות לפי דרישה בין בתי הכנסת אך בכל מקרה צריך לבדוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.