סוללות לאופניים חשמליות: מרכיבי המחיר של סוללות איכותיות

קרדיט לתמונה PIXABAY

בחישוב המחיר של אופנים חשמליים, ניתן להבחין כבר במבט ראשון כי המרכיב היקר ביותר באופניים החשמליים הוא הסוללה. בשורות להלן נעסוק בנושא סוללות לאופניים חשמליות ובעיקר נתמקד בעלות הסוללה. מה הופך את הסוללה למרכיב היקר ביותר באופניים החשמליים? מהם וולט, ואט, אמפר ואמפר – שעה ומה זה אומר על הסוללה? איך לבחור סוללה לאופנים החשמליים שלנו? על כל אלה בקצרה במאמר שלפניכם.

מה הופך סוללות לאופניים חשמליות למרכיב היקר ביותר באופנים

הסוללה של האופניים החשמליים היא זאת שמשפיעה, ביחד עם המנוע, על הביצועים של האופניים החשמליים. לעיתים קרובות, הבחירה של סוללות לאופניים חשמליות באתר גרין גו אנרג'י היא פונקציה של המחיר, מה שמהווה טעות שעלולה להשפיע על האופניים, עד כדי הרס המנוע אם שמים סוללה חזקה למנוע חלש, או הפחתת הביצועים של האופנים כששמים סוללה חלשה למנוע חזק. ככלל, המחיר של הסוללה נקבע על פי כמה פרמטרים:

  • החומר שממנו הסוללה מיוצרת: החומר שממנו מיוצרת הסוללה משפיע באופן מכריע על המחיר. סוללה שעשויה ליתיום או קובלט, שהיא סוללה קלה, עמידה ואיכותית יותר, תהיה יקרה הרבה יותר מסוללת ניקל או סוללה מהדגמים הישנים עם תאי העובש, שהיו נהוגים לפני כמה שנים עבור אופניים חשמליים.
  • המשקל: הסוללות האיכותיות יותר שוקלות הרבה פחות והסוללות שעד לא מכבר נחשבו לסטנדרט. עם זאת, סוללות ליתיום וליתיום-יון הן הרבה יותר יקרות.
  • קיבולת: ככל שהקיבולת של הסוללה גבוהה, היא תהיה יותר יקרה כיוון שמושקע בה הרבה יותר חומר גלם.

וולט, ואט, אמפר ואמפר – שעה ומה שביניהם

וולט, ואט, אמפר ואמפר שעה הם המרכיבים שבאמצעותם ניתן למדוד את ההספק של הסוללה.

  1. אמפר שעה: מדובר בהספק של הסוללה, או במילים פשוטות כמה כוח הסוללה מספקת למנוע במשך שעה. אמפר שעה משפיע בעיקר על טווח הנסיעה.
  2. וולט: וולט הוא המתח של סוללות לאופניים חשמליות והוא משפיע בעיקר על העוצמה שהסוללה מסוגלת לספק למנוע. עם זאת, וולט חזק מדיי למנוע שאיננו מסוגל לעמוד בקיבולת, עלול להרוס את המנוע.
  3. וואט שעה: וואט שעה היא תוצאת ההכפלה של אמפר – שעה ווולט. אם כופלים את התוצאה של שני המרכיבים הללו במהירות הנסיעה, אפשר להגיע במידה רבה של וודאות לטווח הנסיעה, או למספר השעות שהסוללה תעבוד למעשה. 

איך לבחור סוללה לאופניים החשמליים

בחירת סוללות לאופניים חשמליות באתר גרין גו אנרג'י צריכה לקחת בחשבון כמה מרכיבים: בראש וראשונה, הסוללה חייבת להיות של יצרן מזוהה, אחרת כל הנתונים על גבי העטיפה נתונים בספק. בנוסף, חשוב להתאים את הסוללה למנוע, על מנת למנוע נזק למנוע ומצד שני את קיצור תוחלת החיים של הסוללה. יש לך עניין לבחור סוללה חדשה לאופניים? זה בהחלט המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כעת והמקצוענים שלנו יסייעו לך במשימת ההתאמה של הסוללה לאופנים החשמליים שלך. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.