מעקות בטבע

רשות הטבע והגנים מעמידה מעקות במסלולים ברחבי הארץ, המאפשרים לנו לטייל בנחת ובבטחה

בין אם פגשתם אותם בטיולים שנתיים, או בטיול עצמאי בשבילי הארץ, ככל הנראה נתקלתם במעקות הבטיחות המוצבים במסלולי טיול ונקודות תצפית ברחבי הארץ. מעקות הבטיחות הללו הינם מאפיין בולט של מסלולי הטיול הארץ ישראליים, ממש כמו סימן שלושת הצבעים, ובארצות אחרות הם הרבה פחות פופולריים. השיקול המרכזי בהצבת המעקות הוא בטיחותם של המטיילים, מניעת החלקות ונפילות מגובה רב במהלך הטיול, תוך מתן אפשרות גם לאנשים בכושר גופני בינוני ומטה לצלוח מסלולים יפים ומאתגרים. המתנגדים המעטים להקמת המעקות, טוענים כי הם פוגעים בנוף המקורי של הטבע, והורסים את חווית הטיול האותנטי והמרוחק. למרות זאת, פעמים רבות מעקות הותקנו במסלולים לאחר תאונות קשות ביותר, ועל כן מספר המצדדים בהם גדול ביותר.

177746241

מעקות המותקנים בטבע הינם בעלי מאפיינים ייחודיים לעומת מעקות רגילים

התקנת מעקות בטבע מחייבת מיומנויות חריגות מצד החברה המבצעת, כמו גם מאפיינים ייחודיים למעקות עצמם. מאפיינים אלו כוללים בין השאר:

  • עמידות: על המעקות המוצבים במסלולי טיול שונים להצטיין בעמידות גבוהה בפני פגעי הטבע. לרוב מעקות אלו יותקנו בקרקע משופעת, הנוחה לפגיעה מרוחות, ועליהם לעמוד בחשיפה ממושכת לשמש ובגשמים רבים.
  • מחיר: מאחר ומדובר בפרויקט עצום, מעקות המותקנים במסלולי טיול צריכים להיות מעקות זולים באופן יחסי. עם זאת, החיסכון המרכזי שניתן לעשות הינו יותר בתחום עיצוב המעקות, מאחר ואסור להתפשר על איכותם.
  • יציבות: מעקות במסלולי טיול צריכים להיות נטועים ומבוטנים לקרקע. לכן, יש צורך בחפירת בורות וחציבה בסלע לפני הצבת המעקות, תהליך אשר עשוי להיות מסוכן לעוסקים במלאכה.

חשוב מאוד לבחור בחברת מעקות איכותית ביותר להצבת מעקות במסלולי טיול

כאמור, הצבת מעקות במסלולי טיול עשויה להיות מסובכת ביותר בשל אופי השטח וחוסר היכולת להגיע אליו עם כלי עבודה כבדים, ואף מסוכנת לעוסקים במלאכה בשל המרחק משירותי הצלה והסיכון לנפילה במהלך העבודה. לכן, חשוב מאוד לבחור בחברת מעקות בעלת מיומנות וניסיון במלאכה, אשר תבצע אותה על הצד הטוב ביותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.