חדרי ממ"ד – ניסור בטון לתושבי הצפון

ניסור בטון

שיפוץ בחדר המכיל בטון מזוין מאפשר לתושבי הצפון להיערך לכל מצב של מתיחות בטחונית. במאמר הבא ניתן טיפים לבחירת שירותי ניסור בטון ונסביר כיצד ומתי מבצעים את השיפוץ

ממ"ד הוא מרחב מוגן דירתי המשמש כמקלט עבור דירות פרטיות. בכל דירה חדשה יש כיום ממ"ד הנבנה על ידי הקבלן תוך עמידה בקריטריונים מחמירים. שטחו הפנימי של ממ"ד הוא 9 מ"ר לפחות וזאת בניגוד לממ"ק קומתי או ממ"מ הנמצא במבנה ציבורי. מלבד דירות חדשות, ממ"ד נבנה על ידי תושבים הנמצאים באיזורי עימות. אחד האיזורים בהם ניתן לראות גידול משמעותי בכמות המרחבים המוגנים הדירתיים הוא הצפון.

ניסור בטון
ניסור בטון

תושבי הצפון רוצים להבטיח את מוכנות חדרי הממ"ד שלהם לכל אורך השנה. במצב של מלחמה או מתיחות בטחונית, תושבי איזורים מסוימים ברחבי הצפון מקבלים התרעה של שניות בודדות בלבד לפני שהם נדרשים להיכנס למקלט. כתוצאה מכך הופך הממ"ד לחלק בלתי נפרד מהבית. המשמעות גדולה והיא באה לידי ביטוי בשלוש נקודות מרכזיות:

א. ההיבט הפסיכולוגי – תושבי הצפון חוששים שהאויב יפתיע אותם. הם צריכים להקפיד על עבודות ניסור בטון בממ"ד ישן ולהתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי חיזוק מבנים שאינם עומדים בדרישות התקן. בנוסף, פיקוד העורף מפרסם הנחיות ברורות לשימוש בממ"ד ומקנה כלים להתמודדות יעילה עם מצב בטחוני רגיש.

ב. ההיבט המעשי – בתקופות של מתיחות צפוי ממ"ד באיזור הצפון לארח משפחות לאורך שעות, ימים ושבועות. יש להביא בחשבון את ההיבט המעשי ולדאוג לתנאים בממ"ד מבחינת אוכל ושתייה, לינה, משחקים, פעילויות וכן הלאה.

ג. ההיבט הכלכלי – עדיף להשקיע את הסכום הדרוש בעבודות ניסור בטון מזוין ובניית ממ"ד בדירות ישנות מאשר לסבול מהנזק של אירוע בטחוני בלתי צפוי. במילים אחרות, ההיבט הכלכלי מוכיח כי בניית ממ"ד היא השקעה משתלמת.

כיצד מבצעים שיפוץ בממ"ד?

אחרי שמחליטים על ניסור בטון בחדרי ממ"ד בצפון פונים אל אנשי מקצוע העוסקים בתחום. בשלב הראשון כדאי לקבל המלצות על חברות המתמחות בניסור מן הסוג הזה. עבודה עם בטון מזוין קשה ומורכבת מכפי שנהוג לחשוב. היא מחייבת שימוש בציוד מיוחד ואימוץ טכניקות ברמה גבוהה. בשלב השני אפשר לתאם פגישת ייעוץ עם נציגי החברה, להגיע אל הממ"ד כדי לאסוף מידות ולהציב רשימת דרישות או סדר עדיפויות. הכנה מוקדמת תורמת לשיפוץ יעיל של הממ"ד ויכולה גם לחסוך בהוצאות.

תקופות של שקט ורגיעה הן הטובות ביותר לביצוע שיפוץ בממ"ד. בתקופות הללו מחירי השיפוץ יורדים, הביקוש נמוך וניתן לבצע את העבודה באופן יסודי. לא כדאי להמתין לאירוע בטחוני כדי לבצע את השיפוץ ורצוי להקדים תרופה למכה. מעבר לכך, היום יש הצעות מחיר אטרקטיביות ומיוחדות עבור תושבי הצפון. כל מה שצריך לעשות הוא להחליט על השיפוץ המתאים ולבצע את כל ההתאמות הנדרשות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.