הפקות דפוס עבור תיירות – האם באמת זקוקים לזה?

בעבר אחת הדרכים הפופולריות ביותר לפרסום הייתה הפקות דפוס. באמצעות פרסום קטלוגים, פוסטרים, פליירים ומיצגים מודפסים אחרים ניתן היה לפרסם ולקדם מכירות, רעיונות, מפגשים, אירועים ועוד. את הפקות הדפוס הללו תולים על לוחות מודעות ובמקומות רבים בערים, במושב ועוד. לצד פרסומות בעיתון, ברדיו ובטלוויזיה הם היו ערוץ תקשורת פופולרי בפני עצמו. כיום בעידן הדיגיטלי ועם קיומו של האינטרנט בחיים של כולנו, האם להפקות דפוס עדיין יש מקום בתחום התיירות? האם הם באמת זקוקים לזה? אם כן אלו הפקות דפוס יכולים לעזור והיכן נפרסם אותם?

מי צריך לפתח הפקות דפוס בתחום התיירות?

בואו נחשוב לרגע מי צריך הפקות דפוס בתחום התיירות? הרי שככל הנראה יהיו אלה ארגונים המספקים אופציות תיירות, חברות המציעות אטרקציות ואופציות תיירותיות וכן אנשים שונים בתחומים שונים המעוניינים לספק שירות מתקדם ללקוחותיהם. בואו וניתן כמה דוגמאות ממה שהזכרנו:

  • קק"ל – ארגון קרן קיימת לישראל מציעה לקהל הישראלי לבקר בעשרות רבות של מסלולי טיולים, שטח, נחלים וטבע ברחבי הארץ. כמובן שבכניסה לכל מתחם המוכר ומשומר על ידי קק"ל יהיו שלטים וספסלים שימתגו את המקום, סימוני דרך וכמובן אפילו עלונים מודפסים של המסלול. במקומות מרכזיים בהם יש מבקרים רבים, שולחת קק"ל את עובדיה עם קטלוגים של מגוון המסלולים המומלצים בישראל כאשר הם רוצים לשווק את ההצטרפות למועדון המנויים שלהם המתיר כניסה למתקנים השונים.
  • גן חיות – בעלים של גן חיות המעוניינים לפתח מפות של הגן, עלונים עם מגוון האטרקציות במקום או אפילו קטלוג לחנות המזכרות. כמובן שייתכנו גם פליירים המחולקים לבאי המקום לפרסם אירועים שונים או מבשרים על פתיחה של אזור חדש בגן.
  • בית מלון – בית מלון המעוניין לפרסם לקהל לקוחותינו אטרקציות באזור המלון.
  • בעל צימר – בעל צימר הרוצה למשוך יותר לקוחות ומעודד שת"פ עם שוברי הנחה עם אטרקציות תיירותיות באזור או לרווחת האורחים בצימר מדפיס קטלוג ביוזמתו של מקומות תיירותיים ואטרקציות באזור.
  • מכון ספא – בדומה לבתי מלון ובעלי צימרים יכול גם מכון הספא להדפיס ולפרסם ללקוחותיו אטרקציות תיירותיות באזור וכן שירותים נוספים של מתחם הספא ועוד.

אילו הפקות דפוס נפוצים בתחום זה?

  • כרטיסי ביקור.
  • פליירים.
  • פנקס שוברי הנחה.
  • קטלוגים.
  • חוברות.
  • רול-אפים.
  • פוסטרים.
  • מדריכים.
  • מפות.
  • ועוד…

היכן מפרסמים אותם ומנגישים אותם לקהל הרחב?

בהתאם לסוג העסק וכמובן לסוג מוצר הדפוס והשימוש בו. ישנן הפקות דפוס המיועדות לצרכי פרסום אולם לא תראו היום חברת תיירות או חברה המציעה מסלולי תיירות וטיולים מפרסמת פוסטרים על לוחות מודעות עם רקע של נוף וכיתוב… הן משתמשות בקטלוגים, עיתונים, ברדיו, בטלוויזיה ובאינטרנט כמובן. אולם מוצרי דפוס יכולים לשמש לקהל הנמצא במקום ולהרחיב את החשיפה שלו למוצר חדש, אזור חדש, שירות חדש ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.