חדשות ביטוח רכב: אפליקציה שעוזרת למנוע תאונות דרכים

מדובר באחת האפליקציות החשובות ביותר שפותחו לאחרונה, אפליקציה שעוזרת למנוע תאונות דרכים. האפליקציה, שהושקה על ידי חברת נקסאר, מעבירה מידע בין מספר מכוניות ובכך יכולה למנוע קרוב ל-80 אחוזים מסך כל התאונות. זהו ללא ספק פתרון נוסף שיוכל לסייע, במיוחד לאור העלייה במספר התאונות ב-10 אחוזים בשנה האחרונה.

הכירו את האפליקציה החדשה של נקסאר

בקרוב מאד תעמוד לרשותם של נהגים בארצות הברית וגם בישראל אפליקציה ייחודית, המשמשת ככלי בטיחותי נוסף. אפליקציה זו נועדה להזהיר אותם מפני סכנות בטיחותיות שונות הצפויות להם בדרך, ובכך לסייע בהקטנת מספר התאונות בכל שנה. על האפליקציה אחראית חברת הסטארט-אפ הישראלית נקסאר (Nexar), שפיתחה את האפליקציה המרשימה הזו שמטרתה לזהות עצירות חדשות וגם התנגשויות ולהזהיר את הנהגים האחרים בכך. נכון להיום היא נמצאת בשימוש בקרב ציי רכב מקצועיים וגם בקרב חברות ביטוח המעוניינות לשחזר תאונות דרכים.

מלבד רכישת ביטוח רכב של הפניקס, מדובר באפליקציה המומלצת מאד לכל נהג. האפליקציה מתבססת על חיישני הטלפון, כמו למשל מד התאוצה וגירוסקופ, המותקנים במכונית עצמה. חיישנים אלה שולחים התראות לנהגים אחרים על הכביש בכל פעם שאותה מכונית מבצעת עצירות חדות, בין אם בשל מכשול כלשהו החוסם את התנועה או מכל סיבה אחרת. מדובר בחיישנים עדינים מאד, המסוגלים לקלוט כל נזק בכביש, אפילו גומות וכיוצא בזה. הנתונים הנאספים על ידי החיישנים מועלים באמצעות ה-WIFI לשרתים מרוחקים, ובהתאם למידת דחיפותם הם הופכים לזמינים לנהגים אחרים. מאז שהוקשה האפליקציה בפברואר האחרון, הצטרפו אליה 50,000 משתמשים מתל אביב, ממנהטן וגם מסן פרנסיסקו. האפליקציה רשמה כשני מיליון שעות של נהיגה, ובמקביל גם הקליטה כחצי מיליון אירועי נהיגה הנחשבים למסוכנים.

פתרון מתאים לכל מקום ולכל נהג

בארצות הברית, כמו גם בישראל, חלה עליה מדאיגה במספר תאונות הדרכים. כבר בשנה האחרונה גדל מספר מקרי המוות בארצות הברית כתוצאה מתאונות דרכים בכ-7 אחוזים. האפליקציה החשובה הזו, בהנחה שתפעל בפריסה רחבה, יכולה למנוע 79 אחוז מכלל ההתנגשויות בין הרכבים. הדבר הופך לחשוב עוד יותר בשל הצמיחה הרבה בשוק המכוניות בארצות הברית, שגדל באחוזים מרשימים בכל שנה.

ערן שיר, מנכ"ל חברת נקסאר, רואה את העתיד ככזה שבו מכוניות אוטונומיות וגם כבישים יצטרכו להתנהל בצורה הטובה ביותר, כשהאפליקציה הזו יכולה לסייע בכך לא מעט. חברת נקסאר שותפה כיום עם חברת הניווט ווייז, חברה ישראלית לשעבר שנרכשה על ידי גוגל ושניתן להוריד את האפליקציה שלה באמצעות האפליקציה של נקסאר.

שחקניות נוספות בתחום

מכיוון שישראל הופכת להיות מקום שבו ישולבו טכנולוגיות חדשניות בתחום הרכבים, האפליקציה נדרשת גם כאן ויכולה לקחת תפקיד חשוב ומרכזי מאד בתחום הזה. יחד עם זאת, קשה להתעלם מהעובדה שיש לחברת נקסאר מספר מתחרות בשוק כיום, כמו Anagog – חברה ישראלית המציעה לנהגים ברכבים התראות על מצב הכבישים, וגם חברת Civil Maps – חברה הפועלת מקליפורניה, המציעה מידע חשוב לנהגים לאור שימוש בחיישני הרכב ובבינה מלכותית. יש המשערים שגם חברת גוגל צפויה להיכנס בעצמה לתחום הזה ולהפוך לשחקן מוביל בו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.