מעוניינים לרכוש ציוד כיבוי אש בצפון הארץ?

כל מקום בישראל, נזקק לציוד איכותי מאד, שיעזור לו לכבות שריפות ודליקות בעת חירום, כמובן שאחד מהאזורים שבהם יש בכך צורך משמעותי מאד הוא אזור הצפון. מדוע? זהו אזור ירוק ומיוער במיוחד. יש לצערנו שריפות שהתחילו באזורים בצפון והתפשטו עד מהרה – וכולנו זוכרים למשל, את אסון השריפה בכרמל מלפני מספר שנים, שגרם לתוצאות קשות מאד הן בחיי אדם, והן מבחינת הפגיעה בטבע. לכן, אם אתם מעוניינים לרכוש ציוד כיבוי אש לאזור צפון הארץ, אתם כמובן עושים בחוכמה – אך חשוב להבין כמובן, איזה ציוד עליכם לרכוש.

 

סוגים שונים של ציוד כיבוי אש לשימושכם

  • מטפים קודם כל, בכל מקום בצפון הארץ, חובה שיהיו מטפים. מדובר על ציוד כיבוי אש שאי אפשר באמת בלעדיו.
    מטפים מצילים חיים
    מטפים מצילים חיים

    המטפים יכולים להיות מלאים בחומרים שונים – למשל בקצף, בגז הלון, ועוד. התפקיד של המטפים הוא לאפשר כיבוי מהיר של דליקות עוד בהתחלה. החומרים שיש בתוך המטף, חונקים למעשה את האש, וכך הם מאפשרים התמודדות מהירה עימה. בדרך, המטפים יכולים גם לחנוק את העשן, וזה אפקט חשוב במיוחד. יש לציין שאם אתם רוצים לקנות מטפים, חובה לשים לב מהו החומר שממולא בהם, כדי שזה יתאים לאופי המקום שבו המטפים יוצבו.

  • גלגלונים – מדובר על ציוד כיבוי אש שאף הוא חיוני מאד בצפון הארץ. הגלגלונים הם בעצם אותם צינורות שמחוברים לתשתית מים, ובמצב רגיל, הם כרוכים סביב גלגל גדול, ונמצאים בתוך ארון לכיבוי אש. מדובר על ציוד שהוא בעל ערך רב, משום שאף הוא נייד יחסית. נכון שיש להם מקור אחד שמקבע אותם, אך אפשר לקנות גלגלונים עם צינורות ארוכים במיוחד. נוכל למצוא אותם למשל בביניים שונים בצפון הארץ, שבהם בכל קומה או שתי קומות, חובה להתקינם כדי לשמור על הבניין נגד נזקי האש.

 

וזה כמובן לא הכל

מובן שיש עוד סוגים שונים של ציוד כיבוי אש שתוכלו לרכוש עבור שימוש בצפון הארץ. הדבר שחשוב מאד להקפיד עליו בכל מקרה, הוא לקנות אך ורק ציוד שעומד בתקנים הנדרשים של הרשות לכיבוי והצלה, ולדאוג לתחזוקה קבועה שלו. כולנו כמובן תקווה שבכל מקרה, אתם לעולם לא תצטרכו להפעיל את הציוד לעולם – אך תמיד חשוב שהוא יהיה בהישג יד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.