עיצוב גינות צבעוניות ומלאות חיים

הגינה שנו היא מוקד המשיכה של המבקרים ויחד עם זאת גם המקום אליו אנו מגיעים בסופו של יום כדי לנוח ולהירגע, אין מרהיב יותר מעיצוב גינות שמשלבות צבעים גינות כאלו הן גינות יפות, מושכות ומרגיעות, אולם אם נמלא את הגינה שלנו עם פרחים מסוגים שונים ובמגוון של צבעים נפספס את המטרה. גם לצבעים צריך להיות סדר וארגון, על ידי עיצוב גינות נכון נוכל ליצור מראה מרשים שיותיר את כולם בפה פעור. התאמת הצבעים ובחירת הצמחייה הנכונה שתיצור את האווירה הנכונה נעשית על ידי מעצב גינות או אדריכל נוף, היתרון באדריכל נוף הוא שיש ביכולתו ליצור שילוב והתאמה של הגינה עם הבית עצמו. עיצוב גינות עם צבעים נכונים דומה מאוד לצייר שבוחר בקפידה את הגוונים ליצירת האומנות שלו.

עיצוב גינות

בחירת הצבעים כחלק מתהליך עיצוב גינות

תכנון ועיצוב גינות הינו מורכב ודורך תכנון מקדים איכותי. על מנת ליצור את הגינה המושלמת חשוב להגדיר את הגוונים והצבעים שאנו רוצים או אוהבים בגינה שלנו. על ידי הגדרה זו עיצוב הגינות מתאפשר בקלות יותר. אם בתהליך התכנון ועיצוב גינות יצרנו בגינה הפרדות לאזורים, על ידי שימוש בצבעים נכונים נוכל לחזק את האווירה ולתת משמעות לכל אזור, וכל זאת על ידי הצבעים הנכונים שיבחרו. נוכל להדגיש פינות חמד ולשלב בהם תאורה יפה לשעות הערב והחשיכה, נוכל לעצב מסלעה מדורגת שממנה יוצאים צבעים שמדגישים את הסלעים וכדומה.

איזון צבעים ורענונם בכל עונה

כידוע יותר מידי לא טוב! כלומר אם נעמיס על הגינה שלנו צמחים צבעוניים ללא סדר או ארגון סביר להניח כי נקבל אי סדר ובלגן, יחד עם זאת לא בטוח כי הצמחים ישרדו. חשוב מאוד בתהליך עיצוב גינות צבעוניות להקפיד על המינון וכמויות. לכל איזור ייעודי יש מטרה מוגדרת וכך גם הצמחים שייבחרו. במהלך עיצוב הגינה יש חשיבות לכמות, לסדר ולסוג הצמח אותו שותלים, לדוגמה:
1- עיצוב גינה צבעונית מתחיל בהגדרת החלל המרכזי, מדשאה ירוקה או במת אירוח בצבעי חום, ניתן לשלב את שניהם ומקבלים ניגוד יפה בין הירוק לחום

2 – תחימה של אזורים על ידי צמחייה צבעונית נמוכה כגון לוע הארי שנשתל לפי גוונים תואמים, עיצוב גינות מסוג זה ייתן תחושה של גינה מרווחת עם פינות חמד מודגשות.

3 -עיצוב גינות עם ערוגות חופפות שבהן ניתן לשתול צמחים שמתאימים לעונה הבאה וממש בסמוך לתאריכים. הדבר יאפשר החלפנה יפה של עונות השנה שמלוות על ידי צמחייה חדשה וצבעונית.

4 – בחירת צמחיה עונתית, ובחירת זנים עם גבהים משתנים כדי ליצור אשליה של מרבדים ציבעוניים יכולה לתת נופך יוקרתי לכל גינה.

5 – הוספת תאורה צבעונית תואמת את גווני הפרחים תתן אווירה מיוחדת ותאפשר בלוי מהנה בגינה שלנו גם בשעות הלילה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.