תנופת הבנייה של איזור הצפון

מדינת ישראל מנסה להציע עוד ועוד יחידות דיור לתושבי המדינה לאור המחסור הגדול בתחום הנדל"ן בשנים האחרונות. על כן משמח מאד לגלות כי בחודשים האחרונים אנו עדים לתנופת בנייה משמעותית באיזור הצפון דווקא. אין עוררין על כך כי מחירי הנדל"ן הגבוהים במרכז הארץ, שיפור תשתיות התחבורה וגם העלייה במקומות העבודה הרלוונטיים עבור מעמד הביניים הפכו את הצפון למקום ששווה וכדאי לחיות בו. כתוצאה מכך, יש המון פרויקטים חדשים כאלה ואחרים אשר נבנים בכל איזור הצפון באמצעות עגורנים וסוגים אחרים של ציוד מכני הנדסי נדרש לצורכי בניה איכותית ויעילה ביותר.

עגורן מיועד להרמת גופים כבדים וכיום ניתן למצוא אותו כמעט בכל הערים הגדולות של איזור הצפון. ההפעלה של הכלי מתבצעת על ידי אנשי מקצוע מיומנים, המקפידים על הוראות הבטיחות תנופת הבנייה בצפוןומצליחים להשיג ביצועים מרשימים תוך זמן קצר. מלבד אתרי בנייה של בנייני רבי קומות ומגדלים, ציוד מכני הנדסי מן הסוג הזה נפוץ בענפי תעשייה וחקלאות.

סוגי עגורנים המתאימים לעבודה באיזור הצפון

עבודות בנייה באיזור הצפון מבוססות על מאפיינים ייחודיים. התנאים הגיאוגרפיים, הגיאולוגיים והאקלים בצפון מחייבים שימוש בציוד כגון:

–          עגורן טלסקופי או חוליות

–          מנוף נייד

–          מנוף מסילתי

–          מנוף שער

–          מנוף גשר

המשותף לכל סוגי הכלים הוא כושר הרמה וכושר נשיאה התלויים בחוזק החומרים, בבסיס, בחוזק הבנייה של נשיאת הזרוע הארוכה ובכמות משקל הנגד בזרוע הקצרה. בנוסף, כדאי לעקוב אחר הוראות הבטיחות המלוות את הרכבת הכלים בשטח. בשלב הראשון יש להתקין את היסודות ולהביאם אל אתר הבנייה על גבי משאיות. בשלב השני נדרשת הגבהה של המנוף באמצעות מתקן אחר, כאשר רק עם תום העבודה עוברים לשלב הפירוק והפינוי.

לסיכום, עבודות בנייה באיזור הצפון מתקדמות במהירות תודות לנוכחות של ציוד מכני הנדסי. סביר להניח כי גם בעתיד ימשיכו עבודות אלו לאפיין את איזור הצפון. הדבר החשוב הוא לשמור על הטבע באיזור וליהנות מכל היתרונות הטכנולוגיים והמתקדמים של ציוד מכני מבלי לפגוע באיכות הסביבה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.