החלפת גג רעפים ישן- לצפון נקי יותר

באדיבות בראש הגג, מרזבים, ארגזי רוח, החלפת גגות רעפים ועוד

אורח חיים אקולוגי-סביבתי יכול לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות. אפשר לתרום לאיכות הסביבה על ידי שימוש חוזר בשקיות פלסטיק, מחזור נייר ומים, שיטות אוורור ומיזוג אקולוגיות, בחירת חומרי הדברה וניקוי טבעיים ועוד. יחד עם זאת, יש פעולות אותן אנו יכולים לבצע בצורה חד פעמית, ולתרום רבות לאיכות הסביבה באופן מיידי. פעולה מן הסוג הזה היא ללא ספק החלפת גג רעפים ישן.

הסיבות העיקריות להחלפת גג ישן

גג רעפים ישן יוצר נזקים עבור הבית. הוא מעלה את הסיכוי לרטיבות ונזילות, ומחייב שימוש במכשירי חשמל, מזגנים או רדיאטורים לצורך חימום. המשמעות המיידית היא בזבוז אדיר של אנרגיה שמטרתה יצירת תנאים נוחים. לעומת זאת, לאחר החלפת גג רעפים ניתן ליהנות מבידוד תרמי ואקוסטי אידיאלי. הבידוד הזה מונע את הצורך בחימום מלאכותי, ולכן הוא חסכוני ואקולוגי יותר.

ברוב גגות הרעפים הישנים בישראל מותקנים רעפים עשויים חול ומלט. רעפים אלו שימוש בעבר בתור חומר קירוי, אולם הם נתונים לחדירות של מים ולשבירה בשל מכות רוח. הדרך היחידה למנוע הוצאות מיותרות, והפעלה של גורמים תעשייתיים המזהמים את הסביבה, היא באמצעות החלפת הגג והשקעה בגגות חדשים ומודרניים. שיקום גגות משופעים וגגות רעפים מתקיים כיום בבתים פרטיים, בניינים משותפים, מבנים מוסדיים וציבוריים ועוד. במילים אחרות, הציבור מבין כי שמירה על איכות הסביבה דורשת ביצוע התאמות, ולא רק רצון טוב.

החלפת גג לצורך התקנת מאוורר

יתרון נוסף של החלפת גג רעפים ישן הוא אפשרות להתקנת מאוורר בחלל הגג. הטמפרטורה הגבוהה השוררת בחלל הגג בקיץ הישראלי יכולה לפגוע באיכות החיים, ולהקשות על קירור ומיזוג המבנה כולו. מאוורר לגג רעפים הוא פתרון עם משמעות דרסטית עבור איכות הסביבה:

–          הקטנת הצטברות החום בחלל

–          שאיבת החום החוצה לצורך אוורור

–          פתרון שקט ועמיד לשנים רבות

–          הפחתת הצורך בשימוש במזגן, וחיסכון ניכר בקיץ ובחורף

כל העולם עובר לגגות רעפים חדשים – ויש לכך סיבה טובה

כמו במקרים אחרים של מעבר לאנרגיה ירוקה, גם החלפת הגג מייצגת למעשה סוג של שדרוג ושיפור. ההחלפה היא חלק בלתי נפרד מתהליך שעובר על העולם כולו. האמצעים והטכנולוגיה העומדים לרשותנו כיום מאפשרים ביצוע התאמות של סגנון החיים המודרני אל דרישות הסביבה. לא צריך לוותר על גגות רעפים או להתפשר על איכותם, משום שניתן פשוט להתקין גגות חדשים, תוך כדי שמירה על האינטרס האקולוגי הגלובאלי.

לסיכום, שמירה על איכות הסביבה יכולה להופיע בהרבה צורות ודרכים. שימוש באנרגיה ירוקה לא תמיד מספיק על מנת להשיג את התוצאות הרצויות, ולכן כדאי להרחיב אופקים ולבצע גם שינויים בסביבה הביתית. בין היתר, מומלץ להתעניין לגבי החלפת גגות רעפים, ולהצטרף אל הדור הבא של פתרונות הקירוי בארץ ובעולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.