עצות עבור ניקוי שטיחי שאגי

ניקוי שטיחי שאגי

יש דרכים שונות של חיפוי הרצפות, כאשר אחת מן האהובות ביותר על הישראלים היא כמובן פרישת שטיחים בחדרי הבית השונים. בין מגוון השטיחים אשר קיימים כיום בשוק זה בולטים ביותר אלו מסוג שטיחי שאגי.

שטיחי שאגי הם בעלי סיבים ארוכים וצבעוניים. אפשר להניח אותם בכל חלל פנים או חוץ על פי הצורך שלכם, הם מוצעים בגדלים ומרקמים שונים, והם ללא כל צל של ספק מעניקים אווירה ייחודית ואסתטית. עם זאת, השיער הצפוף והגבוה של שטיחי שאגי עלול להקשות בפעולות ניקיון ותחזוקה.

שטיחי שאגי איכותיים עם סיבים טבעיים או סינתטיים אמורים להחזיק מעמד שנים רבות. כדאי לברר לגבי המפרט של השטיח כבר בחנות, להתמקד בשטיחים עם אריגה צפופה ולהעדיף שיער קצר על פני ארוך, המלצה אחרת היא לבדוק את מקור השטיח, את תעודת המקוריות ואת האחריות שלו. אין צורך ברקע מקצועי עשיר על מנת לזהות שטיחי שאגי שנארגו באופן איכותי.

תזוקה קבועה, ניעור וגרירה

אלו העצות הפרקטיות ביותר עבור ניקוי שטיחי שאגי בבית או במשרד:

א. תחזוקה קבועה – הפכו את השטיח אחת למספר חודשים ודרכו עליו למשך שלושה-ארבעה ימים כדי להוציא את מרבצי הלכלוך, האבק או המזיקים.

ב. ניעור – מומלץ לנער שטיחי שאגי כאשר הם הפוכים ולהימנע משימוש בחומרים כימיים לצורך ניקיון. חומרים אלו יכולים לגרום לצבעים לדהות ולפגוע באסתטיקה של השטיח.

ג. גרירה – אין להשתמש בשטיחי שאגי כמשטחי גרירה או למרוט את שערותיהם על מנת להוציא לכלוך. שערות של חיות מחמד או לכלוך שמקורו במזון ניתן לנער באמצעים עדינים. במידה והשטיח צובר כתמים, יש להסירם במהירות בעזרת מטלית לחה ומיד עם היווצרותם. המטרה היא למנוע חלחול של הכתמים מעבר לבסיס הסיבים בשטיח.

המלצה נוספת שחשוב לקחת בחשבון לגבי ניקוי שטיחי שאגי היא לפנות אל חברת ניקיון מקצועית פעם בשנה לפחות. עלות הניקיון דרך חברה מקצועית משתלמת מאוד, מונעת הצטברות של לכלוך ומאפשרת החזרת ברק וחיוניות אל מראה השטיח האהוב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.