בגולן? בצפון? מרגישים רעידות ומשיכות בהגה של הרכב? הפתרונות בשבילכם

נהג אשר חש ברעידות ומשיכות בהגה צריך לפנות אל מוסך מורשה לצורך טיפול. הרעידות והמשיכות מסכנות את רכב, את הנהג ואת הסביבה, ועשויות להעיד על תקלה חמורה. יתרה על כך, תופעות כמו רעידות ומשיכות בהגה יכולות להיות תוצאה של הזנחה מתמשכת.

לא תמיד ניתן להיערך לקראת רעידות ומשיכות בהגה, ובמקרים רבים התופעות מתרחשות בזמנים בלתי צפויים. אך מהן הסיבות האפשריות לרעידות ומשיכות בהגה, וחשוב מכך – כיצד ניתן למצוא פתרון מתאים?

בדיקות לצורך מציאת פתרון

מספר בדיקות יכולות לעזור לבעלי מקצוע למצוא פתרונות אפשריים עבור רעידות ומשיכות בהגה של רכבים פרטיים, מסחריים, רכבי שטח ועוד:

א. בדיקת לחץ אוויר וגלגלים – ברוב הרכבים הרעידות והמשיכות בהגה נוצרות כתוצאה מלחץ אוויר לא תקין, גלגלים שאינם מנופחים כהלכה או בלאי מצטבר. על המוסך לבדוק את תקינות לחץ האוויר בגלגל תוך היכרות עם המידות אותן דורשת היצרנית. חשוב להתאים את הלחץ לנתונים של הרכב, ולא לחרוג על מנת למנוע בעיות נוספות. ברוב המקרים ניתן למצוא את נתוני הלחץ של הרכב בספר הרכב או במדבקה הנמצאת ליד מושב הנהג. כפי שניתן להבין, בדיקות לחץ אוויר וגלגלים יכולות להתבצע על ידי הנהג עצמו, אך אין ספק כי בעת כניסה למוסך מובטח טיפול אמין ומקצועי יותר.

ב. איזון גלגלים – פתרון לרעידות ומשיכות בהגה יכול להיות איזון מחדש של הגלגלים. אם הרכב ממשיך לרעוד או לסטות ממסלולו לאחר בדיקת לחץ האוויר, איזון הגלגלים הוא פעולה חיונית. צוות המוסך מצמיד משקולות קטנות לצידי הגלגלים וכך יוצר סיבוב מתואם ומדויק ביניהם. הפעלת לחץ על הגלגלים במהירות גבוהות מסוכן עבור הנהג, ועשוי לגרום רעידות חמורות.

ג. כיוון פרונט – רוב הנהגים אינם מכירים את המושג כיוון פרונט, ולכן לא מודעים לחשיבותו. בתור פתרון רעידות ומשיכות בהגה מהווה כיוון פרונט אמצעי חשוב מאוד. הכיוון מתבצע בתום שתי הבדיקות הקודמות, והמטרה שלו היא לבחון האם קיימת סטייה של זווית הגלגלים מול הכביש. כיוון פרונט יכול להשיב את הרכב לתקינות מלאה, אך הוא תלוי בידע של צוות המוסך, באמצעים העומדים לרשותו, ובהיכרות עם תחום האיזון והביטחון בנסיעה.

מאתרים את הבעיה וחוסכים בהוצאותL38sSR0wLWh5rwrma4RtC5wqntA-sCidD0aDQRnl_Wk

מומלץ להגיע למוסך מוקדם ככל האפשר לצורך מציאת פתרון לרעידות ומשיכות בהגה. ישנם רכבים בהם הרעידות מתחילות רק לאחר מהירות מסוימת, לעומת אחרים בהם ניתן לזהות משיכות כבר בנסיעות במהירות נמוכה.

מאוד קשה לאתר את הגורמים לרעידות ומשיכות בהגה באופן עצמאי, ויש צורך במתקנים מיוחדים על מנת לפתור את הבעיה לצמיתות. יתרה על כך, מוסכים המתמחים בבדיקות לחץ אוויר, איזון גלגלים וכיוון פרונט יכולים לחסוך המון זמן, וכאב ראש סביב דאגה לרכב, לשפר את רמת הביטחון האישי, ולשמור על ערכו של הרכב הפרטי לאורך זמן.

המידע למטייל באדיבות: סופר צמיג – מבצעים עבודות כיוון פרונט

פרסומת:

החלטתם שהרכב שלכם מידי ישן ואתם רוצים למכור אותו לפירוק? לחצו כאן – קונה רכבים לפירוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.